Vertrek en aankomst lesbos

15 februari 2016 - Lesbos, Griekenland

Het is zover. Na een korte nacht slaap ben ik wakker en gereed om naar Amsterdam te vertrekken. Ik wordt weggebracht door mijn vader en met een goede 75 minuten zijn we op Schiphol. Ik moet bij vertrekhal 1 zijn. Online het inchecken al gedaan dus alleen bagage afgeven. Snel door de controle en op naar Starbucks voor een lekkere bak koffie. Een drie kwartier later krijg ik een berichtje van Alien, ( ook een verpleegkundige) dat ze ook op Schiphol is. We treffen elkaar bij de gate waar nog twee vrijwilligers zijn. We gaan aan boord van de Transavia 737 die op een paar stoelen na vol zit  met een kwartiertje vertraging stijgen we op.  Rond 11 uur lokale tijd ( een uurtje later dan in Nederland) landen we op Athene. De vervolgvlucht naar Lesbos vertrekt pas om 1700 dus we besluiten met de metro naar Athene te gaan om wat cultuur te snuiven. Na 40 minuten met de metro zijn we in hartje Athene. We pakken een stadsplan en lopen wat bezienswaardigheden af. ( zie foto's) Half drie lopen we richting de metro om weer terug te gaan naar het vliegveld. SHIT verkeerd station, dus in de lichte looppas richting het goede station. net 1 minuut te laat dus een half uur wachten. Dat kon wel eens krap worden straks  kwart over vier zijn we op het metrostation bij het vliegveld. Met een gierende looppas de roltrap op, mensen aan de kant duwen en door naar de plek waar we onze bagage hebben achter gelaten. We hebben haast meneer de Griek, ZSM onze koffers terug. Nadat we onze koffers hebben in de lift naar de vertrekhal. We zijn er 1 minuut voor sluiting dus echt net op tijd. Met het zweet tussen de bilnaad door naar de gate. Ook daar gelukkig optijd. 1 minuut met de bus naar het propeller vliegtuigje en dan nog 40 minuten vliegen. Door de wind was de landing best mannelijk. En links en rechts, en links en recht en BAM geland. Snel de koffers ophalen op een vliegveld dat kleiner is dan een gemiddelde supermarkt. Met vijf minuten alles compleet. Een andere vrijwilligster die al een eerdere vlucht had heeft de sleutels van mijn auto ( die mogelijk is gemaakt door mijn collega Mathilde, tevens hoofdsponsor).we moeten nog twee uur wachten op de andere twee vrijwilligers die met ons meerijden dus we gaan in het stadje ff snel wat eten. Na twee uur kon we terug op het vliegveld en gaan met twee auto's met vier vrijwilligers richting ons hotel Adones. Na de slechte wegen en vele haarspeldbochten komen we na 90 minuten bij ons hotel aan. We bellen om in te checken en gaan dan lekker het oerharde bed in. Morgen krijgen we om 0830 een introductie briefing dus moeten dan het koppie erbij houden.